[vc_row][vc_column][vc_column_text]Mes suprantame, kad paskaičiuoti siuntimo kainas prekėms – sudėtinga užduotis, ypač jei tik pradedate prekybą. Todėl šiame įraše dalinamės planu, kaip nustatyti siuntimo kainas, kad galėtumėte sistemingai užpildyti siuntimo profilius.

Šis straipsnis pritaikytas Etsy pardavėjams. Tačiau manome, kad didelė dalis patarimų bus naudingi ir kitose e-parduotuvėse prekiaujantiems žmonėms.

Siuntimo profiliai

Siuntimo profiliai – tai parametrų rinkinys, pagal kuriuos kiekvienam jūsų parduotuvės pirkėjui nustatoma individuali siuntimo kaina.

Tai, kokią galutinę siuntimo kainą gaus pirkėjas, priklauso nuo tokių dedamųjų, kaip prekių svoris ar dydis, siuntimo būdas, siuntimo zona, kai kuriais atvejais – prekės kaina ir/ar prekių krepšelio dydis.

Siuntimo profilių redagavimo skiltis Etsy aplinkoje yra Shop Manager meniu (Settings > Shipping settings > Shipping profiles).

Kaip nustatyti siuntimo kainas

Rekomenduojame pildant siuntimo profilių skiltį vadovautis šiuo planu:

1. Suskirstyti prekes į grupes pagal dydžius
2. Pasirinkti siuntimo būdus ir gauti paslaugų kainininkus
3. Nusistatyti savo verslui aktualias siuntimo zonas
4. Apskaičiuokite siuntimo kainas
5. Įvertinti kainas koreguojančius faktorius – nemokamo siuntimo galimybę, kitas išlaidas.[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_empty_space][vc_single_image image=”14757″ img_size=”full”][vc_column_text]

1. Suskirstykite prekes pagal dydžius

Pirmasis žingsnis mokantis, kaip nustatyti siuntimo kainas – suskirstyti savo siūlomas prekes į grupes. Kad tai padarytumėte, pasverkite ir pamatuokite siuntimui paruoštus (t.y. saugiai įpakuotus) gaminius.

Nuo pat pradžių išmokite atsakingai pakuoti prekes:

  • Išvengsite nenumatytų mokesčių. Teisingai supakavę, sužinosite tiksliausius gaminių dydžius bei svorius, todėl išvengsite papildomų prekių apmokestinimų dėl svorio/dydžio. Tokie apmokestinimai pasitaiko, kai pardavėjo pateikti siuntos duomenys nesutampa su duomenimis, gautais vėliau pakartotinai pasvėrus ir pamatavus siuntas.
  • Įvertinsite pakuotės saugumą. Prastai pasirinktas įpakavimas ir apsauginių medžiagų stoka – dažnai pasitaikanti klaida, viena pagrindinių prekės apgadinimo ar pasimetimo priežasčių.
  • Įprasite pakuoti kompaktiškai. Kadangi prekės dydis/svoris yra svarbi siuntimo kainos dedamoji, beskaičiuodami pamatysite, kad kompaktiškai supakuotos siuntos taupo jūsų (ar pirkėjo) lėšas.
Ką turite žinoti matuodami, sverdami ir skirstydami prekes?

Siunčiant paštu svarbu svoris ir kraštinės. Kai pakuosite mažesnes prekes, stenkitės įtilpti į reikalavimus korespondencijai (prekės iki 2 kg, kurių trijų kraštinių – aukščio, pločio, ilgio – suma mažesnė nei 90 cm, o didžiausia kraštinė neviršija 60 cm). Jei svoris/kraštinės bus didesni, siųsite siuntinį, o tai kainuos žymiai brangiau. Todėl didesniems gaminiams dairysitės standartinio siuntimo alternatyvų.

Siuntos dydis svarbus siunčiant kurjeriais. Kurjeriai apmokestis jus priklausomai nuo to, kas didesnis – siuntos svoris ar tūrinis dydis. Dažniausiai pasitaikanti tūrinio svorio formulė express siuntiniams – sudauginti 3 matmenis (cm) ir padalinti iš 5000 – gautas indeksas yra tūrinis svoris. Taigi sverdami ir matuodami didesnių prekių pakuotes, visada lyginsite jų svorį su apskaičiuotu tūriniu svoriu.

Prekes galite skirstyti pagal dydžius taip, kaip jums patogu, tačiau :

  1. Pašto siuntoms svarbiausia atskirti korespondenciją nuo siuntinių;
  2. Siunčiant kurjeriais svarbu pasiskaičiuoti, kuris svoris (tūrinis ar realusis)  bus apmokestinamas.
Prekių skirstymo pavyzdys
  • Korespondencija
    • XS – Labai smulkios prekės (pvz. segtukai, auskarai) – iki 100 g. Nors gaminukai ir telpa į pačius mažiausius vokus, prisiminkite, kad smulkios siuntos dingsta dažniau. Įvertinkite tai, jei siunčiate vertingas prekes.
    • S – Smulkūs gaminiai (pvz. marškinėliai, megztukas) – svoris su pakuote iki 500 g.
    • M – vidutiniai gaminiai (knygos, plakatai ritiniuose, batai) – siuntos, atitinkančios didžiosios korespondencijos reikalavimus). Šių gaminių svoris iki 2 kg.
      • Dėžėms: ilgio, pločio ir aukščio suma ne didesnė nei 90 cm; didžiausias matmuo – ne didesnis nei 60 cm.
      • Ritiniams: ilgio ir dvigubo skersmens suma 104 cm, didžiausias matmuo – 90 cm.
  • Siuntiniai
    • L – dideli gaminiai – kurie įpakavus sveria daugiau nei 2 kg. Šie gaminiai siunčiant paštu traktuojami kaip siuntiniai ir kainuoja brangiau. Todėl juos jau apsimoka siųsti tik kurjeriais.
    • XL – gaminiai, kurie sveria daugiau nei 5 kg.
    • XXL ir t.t.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_empty_space][vc_single_image image=”14722″ img_size=”full”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

2. Kokiomis siuntimo paslaugomis naudositės?

E-komercijoje galime išskirti du pagrindinius siuntimo tipus – standartinį siuntimą paštu ir greitąjį siuntimą kurjeriu (express ar economy). Patariame klientams siūlyti abu būdus, o jie jau atsirinks, kuris jiems patrauklesnis.

Siuntimo būdai skiriasi siuntimo trukme ir kaina. Standartinis siuntimas – pigesnis nei siuntimas kurjeriu, tačiau trunka ilgiau. Kurjeris – greitas, bet brangesnis nei standartinis siuntimas.

Standartinis siuntimas pravartus, kai siunčiate nedideles prekes ir jūsų klientai pasiruošę kantriai jų laukti.

Express siuntimas reikalingas, kai klientai nori gauti prekes greičiau ir yra nusiteikę sumokėti šiek tiek daugiau už pristatymą.

Įprastai express siuntimas užtrunka 1-5 darbo dienas ir yra pristatomas nuo durų iki durų. Tai – skubantiems, nekantriems, paskutinės minutės pirkėjams svarbi paslauga.

Europos Sąjungos teritorijoje pravartu turėti ir dar vieną – economy siuntimo pasiūlymą. Economy siuntos keliauja žemės transportu ir klientą pasiekia per  5-7 d.d. Tai –  tarpinis variantas tarp standartinio ir express siuntimo.

Siuntimas kurjeriu: tiesioginės sutartys ar brokeriai?

Greitojo siuntimo paslaugas teikia tokie didieji vežėjai kaip DHL, DPD, FedEx, UPS ar Venipak.

Jei žinote, kad galėsite užtikrinti pastovų minimalų (sąlygose nustatytą) siuntų kiekį, drąsiai kreipkitės tiesiai į kurjerių įmones, paprašykite kainininkų ir sudarykite sutartį su pasiūliusiais jums geriausius variantus.

Tačiau jei matote, kad nurodyto minimalaus siuntų kiekio niekaip nepasieksite, raskite tinkamus siuntų brokerius.

Siuntų brokeriai gali orientuotis į skirtingas verslo kryptis. Pavyzdžiui, Siuntikas atsirado tam, kad smulkiesiems verslams galėtų pasiūlyti tokias pat e-komercijai naudingas sąlygas, kokias gauna didieji verslai.

Į Siuntiko paslaugas įeina ne vien tarpininkavimas siunčiant kurjeriais ar tarptautiniu paštu. Kitos naudingos paslaugos verslui yra nemokama Etsy parduotuvių ir siuntimo savitarnos integracija bei konsultacijos apie siuntimą ir e-komerciją.

Retas siuntų brokeris reikalauja iš anksto pasirašyti sutartį. Tačiau jei nusprendžiate sutartį sudaryti, gaunate bonusų, tokių kaip patogesnės apmokėjimo sąlygos.

Brokeriai patrauklūs ir tuo, kad siūlo kelių kurjerių paslaugas vienoje vietoje. Mažieji verslai gali išsimėginti skirtingų kurjerių įmones ir taip atsirinkti geriausius siuntimo variantus į jų tikslines šalis.

Visgi, rinkdamiesi tarp siuntų brokerių, būkite atsargūs. Didžioji dalis įmonių patikimos, tačiau kartais galite atrasti ir abejotinų pasiūlymų.  Todėl jei pašnekėjus su brokeriu kyla klausimų dėl to, kaip/kuo bus pristatomi jūsų siuntiniai, nerizikuokite: verčiau pasitikrinkite, ar jūsų siuntų brokeris išties yra kurjerinės įmonės partneris.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Apskaičiuokite kainas pagal siuntimo zonas

Turėdami prieigą prie kainų skaičiuoklių (vežėjų kainininkų su jų nurodytomis siuntimo zonomis), jau galite pradėti dėliotis kainas išskirtoms prekių grupėms (XS, S, M, L, XL, XXL) pagal  siuntimo zonas, į kurias siųsite.

Siuntimo zonos – tai kategorijos, į kurias yra suskirstytos siuntimo kryptys (valstybės, salos, vietovės). Skirtingos zonos lemia siuntimo kainų skirtumus.

Kiek siuntimo zonų turėti?

Vežėjų nurodytos siuntimo zonos nevisad sutampa su klientų verslo rinkomis. Todėl siuntimo zonas pravartu perskirstyti pagal savo prioritetus. Tačiau kaip tai padaryti teisingai?

Viena siuntimo zona (worldwide) – labai prastas sprendimas. Siūlydami tik ją nekontroliuojate siuntimo strategijos. Tai yra, neatsižvelgdami į šalį, kurioje gyvena gavėjas, klientui siūlote arba stipriai permokėti už siuntimą arba patys einate į nuostolius, jei prašote per mažai.

Per daug siuntimo zonų apsunkina parduotuvės administravimą, kadangi užtrunkate daug laiko skaičiuodami siuntimo kainas ir reguliariai tikrindami, ar jos nepasikeitė. Be to, tarp daugybės zonų lengva pasimesti.

Kuriant siuntimo zonas, pirmiausiai patariame vietoves, į kurias planuojate siųsti dažnai, atskirti nuo vietovių, į kurias siųsite rečiau.

Antras žingsnis – abi grupes išskirstykite pagal atstumą/siuntimo kainų skirtumus. Vietinis siuntimas šalies ribose, siuntimas į Europos Sąjungos šalis, kur yra susisiekimo centrai, siuntimas į ne ES šalis ir tarpžemyninis pristatymas kainuoja skirtingai.

Galiausiai, tikslinėms rinkoms numatykite atskiras zonas, kad vėliau galėtumėte joms pritaikyti patrauklesnes kainas.

Pateikiame pavyzdį, kaip gali atrodyti siuntimo zonos (žinoma, priklausomai nuo jūsų verslo specifikos, zonų skaičius ir tikslinės valstybės gali skirtis):

  • Vietinis pristatymas
  • Europa
    • ES – populiarios kryptys, tokios kaip Vokietija, Prancūzija, Italija
    • Ne ES – populiarios kryptys, tokios kaip Šveicarija, Norvegija
    • Jungtinė Karalystė
    • Kitos kryptys
  • Tarpžemyninis pristatymas
    • JAV ir/ar Kanada – čia aktualus nemokamas siuntimas
    • Australija, Naujoji Zelandija
    • Pietų Korėja, Japonija, Kinija
    • Kitos šalys

„Kitų šalių“ grupei galite skaičiuoti kainų vidurkius arba paskaičiuoti kainą pagal tą šalį grupėje, į kurią siunčiate daugiausiai.

Dėmesio: kiekvienai siuntimo zonai atskirai nurodykite ne tik siuntimo kainą, bet ir siuntimo trukmę!

Jei siuntimo trukmę parašyti pamiršite, klientas jos nematys ir nežinos, kada tikėtis pristatymo. Be to, jūs negalėsite sekti skirtumo tarp laiko, kai turėjo būti pristatytas siuntinys, ir datos, kai jis išties buvo pristatytas. Ši informacija labai svarbi tiek jūsų parduotuvės administravimui, tiek kliento patogumui.

Neskaičiuokite siuntimo trukmės vidurkio, o nurodykite nuo-iki (tai yra nuo trumpiausios iki ilgiausios pristatymo trukmės).

Kai suskirstysite prekes į grupes, išsirinksite siuntimo būdus ir numatysite siuntimo zonas, turėsite pakankamai informacijos, kad nustatytumėte siuntimo kainas savo parduotuvėje.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_empty_space][vc_single_image image=”14723″ img_size=”full”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

4. Kaip skaičiuoti siuntimo kainas?

  1. Pradėkite nuo pirmos savo turimos prekių grupės (pvz. XS – auskarai).
  2. Atsiverskite savo pasirinkto standartinio siuntimo kainininką/kainų skaičiuoklę.
  3. Pasižiūrėkite, kiek kainuoja standartinis siuntimas į pasirinktą siuntimo zoną (pvz. JAV), įveskite kainą bei siuntimo trukmę.
  4. Suraskite, kiek į pasirinktą šalį kainuoja greitasis (express) siuntimas. Atimkite standartinio siuntimo kainą iš express siuntimo kainos. Įrašykite gautą rezultatą (express siuntimo priemoką) į Shipping Upgrades kategorijos langelį. Įveskite siuntimo trukmę.

Standartinio siuntimo kaina klientui = Standartinio siuntimo kaina

Shipping upgrades priemoka klientui = Express siuntimo kaina – Standartinio siuntimo kaina

  1. Apskaičiuokite siuntimo pabrangimo skirtumą – t.y. kiek pabrangs siuntimas perkant daugiau nei vieną prekę (Additional item). Patikrinkite, ar siunta su daugiau prekių neviršyja savo kategorijos dydžių, t.y. sąlyginai pigus siuntimas netampa brangus.

Tada pasirinkite kitą šalį/siuntimo zoną ir įrašykite reikalingą informaciją tol, kol užpildysite visas prekių grupės siuntimo kainas. Pereikite prie kitos prekių grupės.

Dėmesio: nepamirškite įtraukti įpakavimo išlaidų!  Kai kuriais atvejais išlaidos pakuotei įeina į prekės kainą, o kartais pridedamos prie siuntimo. Būna ir taip, kad įpakavimą pardavėjai pamiršta ir prisimena tik tada, kai šios išlaidos jau išaugusios.

Siuntimo profiliuose įrašytas kainas taip pat dar reikės pakoreguoti pagal papildomas išlaidas, tokias kaip nemokamas siuntimas į tam tikras šalis ar prekių dingimo/grąžinimo vidurkis.  Bet apie tai – kitame skyriuje.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

5. Kiti kainas koreguojantys veiksniai

Iki šiol skaičiuodami siuntimo kainas, mes neįtraukėme papildomų siuntimo kainas koreguojančių veiksnių. Žemiau juos aptarsime ir pasiūlysime, kaip  įtraukti į galutines kainas.

Nemokamo siuntimo taikymas

Prekės kaina, nuo kurios pirkėjai tikisi nemokamo siuntimo, kasmet vis mažėja. Pastaruoju metu nemokamas siuntimas jau tapo antru svarbiausiu prekės pirkimo veiksniu JAV, Jungtinėje Karalystėje, Brazilijoje ir kitose didžiosiose pasaulio rinkose.

Reaguodama į pirkėjų įpročius, Etsy skatina pardavėjus taikyti nemokamą siuntimą.  2019-aisiais platforma JAV rinkai pristatė free shipping guarantee parinktį visoms prekėms virš 35 dolerių. Nemokamą siuntimą įdiegusios e-parduotuvės JAV vartotojų paieškos puslapiuose rodomos aukščiau nei tokio siuntimo netaikančios konkurentės.

Pirkinių krepšelis, nešiojamas kompiuteris ir prekių maišeliai bei dėžutėsŽinoma, nemokamas siuntimas – paradoksas. Daugeliui pardavėjų būtų nuostolinga kompensuoti visas siuntimo išlaidas, todėl dažniausiai siuntimas pridedamas prie prekės kainos ir už jį susimoka pats pirkėjas.

Jei taikysite nemokamą siuntimą, turėsite pasirinkti, ar visas siuntimo išlaidas prirašyti prie prekės kainos. Čia svarbu rasti optimalų sprendimą, kad išlaikytumėte konkurencingą kainą, bet nepatirtumėte didelių su siuntimu susijusių nuostolių.

Muito mokesčiai, prekių grąžinimai ir dingimai

Naujai parduotuvei sunku numatyti, kiek ji patirs tokių problemų kaip prekių grąžinimai, išmuitinimai ar dingimai. Šiuos skaičius matysite tik pradėję dirbti.

Kai parduotuvė įsivažiuos, reguliariai pasidarykite auditą ir suskaičiuokite, kiek nuostolių patyrėte dėl nenumatytų atvejų.

  • Prekių grąžinimai. Klientai prekes grąžina dėl įvairių priežasčių – netiko, nepatiko, buvo nepristatytos laiku ar apgadintos siuntimo metu. Kartais prekės grįžta ir dėl tokių priežasčių, kaip kliento atsisakymas mokėti muitą (aktualu, jei siunčiate už ES ribų). Priklausomai nuo to, ką nuspręsti daryti su klientams netikusiomis prekėmis, varijuos ir su grąžinimu susijusios išlaidos.
  • Prekių dingimai. Prekės dingimo atveju, jūs netenkate prekės vertės ir siuntimo išlaidų. Kai kuriais atvejais dalį nuostolių galite susigrąžinti (vežant oru, žiūrėkite Varšuvos konvenciją), tačiau jei neapsidraudėte, pilno nuostolių atlyginimo tikėtis neverta.
  • Prekių draudimai. Su prekių dingimu susijusias išlaidas gali išspręsti siuntų (bent brangesnių) draudimas. Tiesa, draudimas taip pat kainuoja.

Visas prekes drausti atsiperka, jei metiniai dingimo nuostoliai didesni nei metinis siuntų draudimas.

Metinis visų siuntų draudimas < Dingimo nuostoliai

Dažnai pilnas siuntų draudimas nepravartus, tačiau apsimoka drausti brangias siuntas.

Metinis brangių siuntų draudimas < Brangių siuntų draudimo nuostoliai

Metinis visų siuntų draudimas > Visi dingimo nuostoliai

  • Siuntimo paslaugų pakeitimai tampa dažnesni šventiniu ar kriziniu laikotarpiu, kai standartinis siuntimas suletėja arba kai dėl nenumatytų priežasčių sutrinka jūsų gamyba. Tada norint išvengti siuntų vėlavimų, gali tekti pakeisti siuntimo tipą:  užsisakyti Global Mail vietoje siuntimo įprastu paštu, express vietoj economy ir pnš.).

Atsivertę praeitų metų duomenis, susumavę šiuos nuostolius, išdalinę per turimas prekes ir pridėję gautą skaičių prie prekių ar siuntimo kainų, dar labiau patikslinsite savo kainodarą.

Tačiau taip pat patariame atidžiai sekti, kaip šiame poskyryje nurodyti rodikliai kinta. Pavyzdžiui, jei matote, kad dingusių siuntų tik daugėja, nors siuntimo krizių nėra, gali būti, kad jūs naudojatės netinkamomis paslaugomis ir verta jas keisti. O jei jūsų prekės pasiekia klientus apgadintos, galbūt problemos slypi pakuotėse ir jas sutvarkius nenumatytos išlaidos dings?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Pabaigai

Dabar, kai supratote, kaip nustatyti siuntimo kainas Etsy pirkėjams, dar kartą trumpai perbėkime per būtinųjų darbų sąrašą:

  1. Suskirstyti prekes į grupes pagal dydį (svorį, tūrį). 
  2. Nuspręsti, kuriomis siuntimo paslaugomis naudotis. Svarbu pasiūlyti klientams pasirinkimo galimybę ir atsirinkti optimaliausias siuntimo sąlygas skirtingoms šalims.
  3. Nusistatyti siuntimo zonas ir joms paskaičiuoti kainas. Būtina įrašyti siuntimo trukmę kiekvienai zonai, kad tiek klientas, tiek jūs matytumėte, kada prekė turi būti pristatyta.

Pasikartokime siuntimo kainas koreguosiančius veiksnius:

  • Nemokamo siuntimo galimybė (arba patrauklesnės siuntimo sąlygos tikslinėms grupėms).
  • Prekių dingimai, grąžinimai, draudimai. Pravartu reguliariai pasiskaičiuoti nuostolius ir išvedus jų vidurkį pridėti prie kiekvienos prekės siuntimo kainos.

Tikimės, kad ši informacija paaiškino, kaip sistemingai nustatyti siuntimo kainas Etsy siuntimo profiliuose.

Norite sužinoti daugiau apie siuntimą? Peržvelkite kitus mūsų įrašus šia tema.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]