Instagram jau turi daugiau nei milijardą vartotojų visame pasaulyje, kurie šiame tinke vidutiniškai praleidžia 30 minučių kasdien. Kad e-komercijos plėtra Instagram‘o platformai yra vienas iš pagrindinių prioritetų, liudija pardavimo įrankių atnaujinimas ir Instagram‘o parduotuvės skilties iškėlimas į pagrindinį vartotojų meniu.
Atnaujinta 2021-01-28
Tad metas Instagram rimčiau išnaudoti prekės ženklo stiprinimui ir pardavimų skatinimui. Šiame įraše – trylika paprastų taisyklių, kaip naudoti Instagram socialinį tinklą savo verslo tikslams pasiekti.
Kaip naudoti Instagram – 13 marketingo patarimų
1. Išsikelkite pamatuojamus tikslus
2. Sujunkite e-parduotuvę su Instagram
3. Pasakokite nuoseklią istoriją…
4. …bet nebūkite nuobodūs
5. Būkite randami Instagram paieškoje
6. Posts, Stories, Reels – panaudokite visus kanalus
7. Reguliariai peržiūrėkite Instagram įžvalgas
8. Rinkite sekėjus
9. Megzkite diskusiją savo paskyroje
10. Nukreipkite sekėjus tinkama linkme
11. Planuokite ir automatizuokite
12. Reklamuokitės Instagrame
13. Įtraukite aktualijas ir sekite naujienas
1. Išsikelkite pamatuojamus tikslus
Instagram‘o paskyros administravimas gali užimti daug laiko. Todėl tam, kad įdėtos pastangos būtų produktyvios, aiškiai apsibrėžkite vieną ar kelis savo siekius.
Jūsų siekiai gali būti tokie:
- Pritraukti naujų pirkėjų į savo asmeninę elektroninę parduotuvę;
- Pritraukti pirkėjų iš naujos rinkos;
- Padidinti konkrečių prekių pardavimus;
- Palaikyti ryšį su esamais savo klientais;
- Didinti grįžtančių klientų skaičių;
- Skatinti klientus rekomenduoti jūsų prekes/paslaugas;
- Ugdyti savo prekės ženklo žinomumą;
- Išsiskirti iš konkurentų.
Tada nusimatykite dar konkretesnius tikslus: kiek, ko ir per kiek laiko norite pasiekti. Pavyzdžiui: galbūt norite pritraukti 300 naujų pirkimų iš Instagram per du mėnesius? O gal norite 200 naujų pirkėjų? Arba 400 parduotų prekių?
Raskite pačius tiksliausius matavimo vienetus savo tikslų įgyvendinimo sekimui. Tarkime, pirmajam tikslo pavyzdžiui reikėtų matuoti pirkimus, antruoju atveju – unikalius pirkėjus, o trečiuoju – parduotas prekes.
Gali nutikti ir taip, kad nerasite, kaip pamatuoti savo tikslų – tokiu atveju perželkite juos dar kartą ir patikslinkite. Konkretūs skaičiai padės jums tikrinti, ar judate teisinga kryptimi. Nebijokite jų. O jei laikui bėgant pamatysite, kad prašovėte su tikslais ir matavimais – ne bėda – kitąkart planuosite realistiškiau.
2. Sujunkite Instagram su savo parduotuve
Galimybė žymėti prekes ir parduoti jas per Instagram yra visiškai nemokama – pinigus išleidžiate tik pirkdami reklamą.
Tam, kad galėtumėte žymėti prekes jums reikės: Instagram paskyros; Facebook paskyros ir, jei turite, e-parduotuvės su prekėmis.
Sujungimas vyksta trimis etapais: pirmiausiai patikrinate, ar jūsų paskyros tipas verslo. Jei ji asmeninė, pakeičiate į verslo. Tada nusistatote pardavimo metodą (t.y. kaip prekiausite) ir sukuriate prekių katalogą. Galiausiai, priduodate parduotuvę patikrai ir laukiate, kol ji bus aktyvuota.
Paskyros tipas
Patikrinkite savo paskyros tipą ir, jei reikia, pakeiskite jį į verslo tipą.
1. Spustelkite Settings (trijų linijų ikonėlę) aplikacijos dešinėje, viršuje.
2. Paspauskite Settings > Account > Switch to professional account.
3. Pasirinkite savo profesionalios paskyros kategoriją.
4. Nurodykite, kad esate verslas.
5. Įveskite kontaktinius duomenis.
6. Sekdami nurodymus sujunkite paskyrą su savo facebook puslapiu (facebook verslo rinkinyje yra Instagram parduotuvės sąsaja – reikalingi pirkimo elementai, įžvalgos).
Katalogo kūrimas
1. Nueikite į business.facebook.com ir prisijunkite prie savo verslo paskyros įrankių.
2. Kairiajame meniu laukelyje viršuje rasite 9 taškų įkonėlę. Paspaudę ant jos susiraskite Sell products and services grafą, pasirinkite Catalogue manager.
3. Perėję prie Choose checkout method, pasirinkite su kuria pardavimo galimybe siesite savo facebook paskyrą.
Pasirinkimo variantai – internetinė svetainė (Checkout on another website), parduotuvė socialiniame tinkle (Checkout with facebook or Instagram) arba asmeninis pardavimas (Checkout with messaging).
4. Pasirinkę pardavimo būdą, pereisite prie pardavimo kanalų (Choose sales channels), o tai leis kurti katalogą ir pridėti prekes, kurias vėliau žymėsite Instagram’e.
5. Prekių kėlimas į katalogą gan paprastas – jums reikia nuotraukos, aprašymo, prekės adreso (iš jūsų pagrindinės parduotuvės), kainos.
Parduotuvės patikra
1. Savo Instagram paskyros Settings skiltyje (trijų linijų ikonėlė), pasirinkite Business > Setup Instagram Shopping > Next.
2. Jūsų bus paprašyta nurodyti ir/ar patvirtinti savo parduotuvės adresą. Kai tai padarysite, spauskite Submit for Review ir priduokite paskyrą patikrai. Ši patikra gali užtrukti iki 1 savaitės.
3. Kai jus patvirtins, savo paskyroje galėsite žymėti prekes.
3. Pasakokite nuoseklią istoriją
Tai, ką skelbsite paskyroje, priklausys nuo jūsų išsikeltų tikslų. Tačiau kokie jie bebūtų, beplanuojant turinį svarbu prisiminti du dalykus: 1) nuoseklumą ir 2) įtraukiančios istorijos plėtojimą.
Nuoseklumas
Instagram‘e pilna tokių pardavėjų kaip jūs. Tad tam, kad iš jų išsiskirtumėte, pirmiausiai turite tapti atpažįstami – išsigryninkite savo vaizdo ir teksto stilių, pasakojimų temas.
Peržvelkite savo biografiją ir devynias paskutines nuotraukas: ar jas kas nors jungia? Ar jus aplankęs žmogus gali pasakyti, kas jūs esate ir kuo jūs dalinsitės toliau? Jei ne, tada metas permąstyti savo strategiją.
O jei pranešimų dar neturite, metas susiplanuoti, kokią istoriją pasakos jūsų profilis.
Puikūs būdas išsigryninti apie ką jūsų paskyra (ir jūsų verslas) – biografijos langelio užpildymas. Biografijai gaunate 150 ženklų, skirtų apibūdinti prekės ženklą ir įtikinti, kas ir kodėl turėtų jus sekti. Toks ženklų kiekis neleis išsiplėsti: aiškiai ir konkrečiai nurodysite, ko sekėjams tikėtis.
Istorija
Instagram – vizualus tinklas, todėl čia svarbiausios nuotraukos ir video, o tekstas juos tik papildo. Veikiausiai šį pastebėjimą esate girdėję jau ne kartą – ir tai tiesa.
Tačiau tie, kas aklai seka idėja, kad gražūs paveikslėliai kalbės patys už save, rizikuoja tapti vienomis iš tūkstančių gražių, bet visiškai beveidžių paskyrų. Į jas smagu pažiūrėti kartą, tačiau nelabai įdomu sekti.
Jei ir jūs sukrausite pusę savo e-parduotuvės į Instagram‘ą, o tada ramiai sau lauksite, kol kas nors jus pastebės, teks labai skaudžiai nusivilti. Sekėjai atsiranda ne dėl praeities žinučių, o dėl to, kad nori pamatyti, kas vyks toliau.
Todėl savo įrašais kurkite istorijas. Įkvėpimo pasisemkite iš tų, kuriuos patys sekate. Pagalvokite, kaip dažnai tose paskyrose dedami nauji įrašai, ką jos pasakoja, kodėl jomis domitės. Galbūt šios įžvalgos padės jums nuspręsti, apie ką kalbėsite jūs.
4. …bet nebūkite nuobodūs
Kurdami Instagram turinį galite pritrūkti idėjų: viešinti viena į kitą panašias istorijas ar – dar blogiau – kalbėti tik apie save ir savo gaminius nekreipiant dėmesio į tai, kas įdomu auditorijai.
Pritrūkote idėjų, ką skelbti? Perbėkime temų sąrašą:
- Užkulisinės nuotraukos. Parodykite, kaip atrodo jūsų darbo vieta; kuriami produktai; darbo procesas; ką veikiate per pertraukėlę.
- Tekstas ir citatos – su jais elkitės atsargiai. Skelbkite tik tuos, kurie tikrai reikšmingi, kad netaptumėte viena iš paskyrų, kurios tekstais nelabai sėkmingai bando paslėpti idėjų stoką.
- Klientų turinys. Kažkas džiaugiasi jūsų prekėmis ir žymi jus prie savo pranešimo/istorijos? Puiku, panaudokite žinutę savo turiniui – pasidalinkite ja!
- Praeities momentai. Netyčia atrasta pirmojo biuro nuotrauka ar pirmojo gaminio eskizas gali tapti įdomaus įrašo dalimi.
- Instrukcijos ir pamokėlės. Turite, ko pamokyti kitus? Edukaciniai video ir testai – puikus būdas įtraukti sekėjus.
5. Kaip būti matomiems Instagram paieškoje
Algoritmai socialiniuose tinkluose tampa vis sudėtingesni, tad norėdami, kad jūsų paskyrą atrastų tikslinė auditorija, nebeapsiribokite tik hashtag’ais (raktažodžiais). Apgalvokite, kaip išnaudoti ir kitus paieškai svarbius teksto langelius.
Pavadinimai ir kategorijos
Vardas. 30 ženklų, kurie įtraukiami į paiešką. Jūsų vardas, žinoma, gali būti jūsų prekės ženklo pavadinimas, kad klientai jus lengvai atrastų paieškoje. Tačiau jei prekės ženklą nurodote prie vartotojo vardo, tada šiame laukelyje taip pat galite įtrakti esminius jūsų verslą apibūdinančius raktažodžius. Pvz. XY vegan footwear ar YX natural cosmetics.
Vartotojo vardas (Username). 30 ženklų, irgi įtraukiamas į paiešką. Tai vienetinis vartotojo vardas, kuriame turėtų atsispindėti jūsų prekės ženklas ar pavadinimas – raktinis žodis.
Kategorija. Visada nurodykite savo paskyros kategoriją, nes ji patikslina, kokio tipo turinui jus priskirti
Temų žymos
Temų žymos – arba hashtag’ai – yra raktažodžiai, kurių ieškoma paieškos laukelyje. Juos galite pridėti prie viso savo kuriamo turinio.
Hashtag’ai apibūdina jūsų įrašo turinį, taip padėdami Instagram vartotojams susirasti įrašus apie pasirinktą temą (pvz. #whitesnow, #baltassniegas).
Ant hashtag‘o paspaudęs vartotojas nukreipiamas į puslapį, kuriame rodomi kiti tą pačią žymą nurodę pranešimai. Jie reitinguojami pagal populiarumą ir pagal paskelbimo laiką (nauji – pirmesni).
Prie kiekvienos žinutės galite panaudoti iki 30 hashtag’ų, bet veikiausiai daugumai savo žinučių panaudosite kokius dešimt aktualiausių.
Alt Text
Alt text arba alternatyvus tekstas atsiranda vietoje nuotraukos ar video tada, kai dėl kokių nors priežasčių vartotojas negali matyti jūsų įkelto vaizdo. Jis tikliai apibrėžia, kas pavaizduota jūsų paskelbtoje nuotraukoje ar vaizdo įraše. Taigi šis tekstas nėra tas pats kaip teksto įrašas po nuotrauka.
Keli pavyzdžiai: laiminga šeima žaidžia sniege; ilga juoda suknelė pakabinta ant kabylos; besišypsanti moteris laiko didelį raudoną obuolį.
Alt text galite įterpti kurdami naują įrašą arba pataisyti paspaudę Edit ant seno įrašo.
Kadangi alternatyvusis tekstas paveikslėlio nematantiems žmonėms padeda naudotis platforma, jis svarbus reitingavimui – tiek Instagram, tiek ir Google paieškoje.
Kai Alt text nenurodote patys, tada už jus tai turėtų padaryti pati platforma. Tačiau jų „skanavimo“ rezultatai gali būti kitokie nei jums pravartu. Todėl jei iki šiol rašydami pranešimus šio teksto nenurodydavote, pradėkite tai daryti tuojau pat.
Vietos žymėjimas
Vietos žymėjimas arba Geotagging yra dažnai pamirštama, tačiau išties naudinga funkcija, nurodanti vietą, kurioje darytas įrašas. Vietos žymėjimas padeda filtruoti įkeltą turinį pagal lokaciją, kad besidomintys pranešimais iš tam tikros vietovės rastų jiems svarbius įrašus.
Net jei jūsų rinka – visas pasaulis, o konkrečios lokacijos pažymėjimas jums atrodo nenaudingas, daugybe atvejų geotagging‘u galite pasinaudoti ir jūs.
Įsivaizduokite – esate asmeninės Etsy parduotuvės savininkas. Gaminate Lietuvoje, bet parduodate prekes visame pasaulyje. Galbūt jūsų gyvenvietė ir nėra pati aktualiausia informacija pirkėjams, kad ją nuolat žymėtumėte. Tačiau kai keliaujate į tarptautinę konferenciją ar skrendate atostogauti į vieną iš regionų, iš kurių norėtumėte daugiau pirkimų, vietos žymėjimas pravartus. Sumaniai pasitelkę esamą lokaciją įrašui ir įterpę ją į savo kuriamą istoriją, galite įgyti naujų sekėjų (ir potencialių pirkėjų).
Kitų paskyrų žymėjimas
Tag‘ai yra labai paprastas būdas apsikeisti auditorija. Kai savo nuotraukoje pažymite kitus žmones/verslus, jūsų sekėjai mato nuorodas į jų profilius. Lygiai taip pat, kai kiti jus pažymi, yra daugiau šansų, kad pas jus ateis naujų sekėjų.
Kada skelbti Instagram’e
Dar vienas matomumui ir paieškai svarbus dalykas, kurį būtina priminti – įrašų viešinimo laikas. Jei paskelbsite pranešimą tada, kai platformoje nesilanko jūsų sekėjai, jį pastebės mažiau žmonių.
Numatydami įrašų skelbimo laiką galvokite apie savo tikslinę grupę. Kada ji lankosi Instagram‘e ir kada gali peržvelgti tą turinį, kuriuo dalinsitės?
6. Panaudokite visus kanalus
Instagram tinklas turi keletą skirtingų kanalų, kuriais galite pasiekti auditoriją – vieni vartotojai žiūri į įrašų feed‘ą, kiti seka istorijomis, o treti daugiau dėmesio skiria TikTok atitikmeniui Reels. Norėdami pasiekti visus, diversifikuokite turinį per skirtingus kanalus.
Posts (= vizitinė kortelė)
Nuolatinė žinutė yra pats seniausias Instagram turinio tipas, apie kurį daug pasakoti turbūt nė neverta. Post’ai – puikus būdas susikurti savo portfolio, parduoti prekes (per žymėjimą) ir pasakoti verslo istoriją. Sekamų paskyrų įrašus matote pagrindiniame naujienų lange – Instagram feed‘e.
Stories (= dienoraštis)
Trumpos istorijos palaiko sekėjų susidomėjimą, neperkraudamos pagrindinio naujienų lango. Kiekviena paskyra turi savo atskirą istorijų langelį. Jame matomos aktualios naujienos, skelbiami konkursai, darbo užkulisiai, bendraujama su sekėjais ir t.t.
Paprasta, bet pamiršti nevalia: jei norite visąlaik būti matomi, įdėkite bent vieną istoriją per dieną.
Higlhights (= albumai)
Įprastos istorijos socialiniame tinkle dingsta po 24 valandų, tačiau Highlights padeda jas ir vėl atgaivinti. Highlights vietą jūsų profilyje (tiesiai po biografija, virš post‘ų) privalu išnaudoti, kad jūsų auditorija gautų daugiau informacijas, kodėl jus įdomu sekti Instagram‘e.
Leiskite šiai funkcijai tapti jūsų paskyros papuošalu – „prikabinkite“ trumpą savo prekės ženklą pristatantį albumą ar naujų gaminių fotosesijos įvadą.
Reels (= mini vaizdo klipai)
2020 m. naujovė reels yra trumpi video, kurių matomumą šiuo metu skatina Instagram platformos algoritmai, todėl jie sulaukia didelio vartotojų dėmesio.
Kai kurie Instagram vartotojai nesupranta, kuo reels skiriasi nuo istorijų. Pagrindinis atsakymas – Reels yra būdas naujai auditorijai jus atrasti, kai istorijos orientuotos į jau esančius sekėjus.
Štai kuo Reels skiriasi nuo istorijų:
- Reels yra video, istorijose galite skelbti ir nuotraukas, tekstus bei nuorodas į post‘us;
- Reels (kaip ir paprastuose įrašuose) galima naudoti 30 hashtagų, o istorijose tik dešimt;
- Reels komentarai matomi viešai, o istorijų komentarus gaunate kaip asmenines žinutes;
- Reels nedingsta po 24 valandų;
- Reels gali būti dvigubai ilgesni nei istorijos (30 sekundžių), tačiau istorijų galite įrašyti kiek norite, nes jas sekėjai matys vieną po kitos;
- Reels‘ai gali tapti istorija. Juos taip pat rasite asmeninėje paskyroje, explore paieškos langelyje ir apatiniame meniu.
7. Tikrinkite Instagram įžvalgas
Tie, kurie jau ne pirmus metus naudojasi Instagram, pastebi, kad šiame tinkle analitika stiprėja – t.y. atsiranda vis daugiau būdų, kaip pamatuoti savo turinio poveikį tikslinei auditorijai. Instagram įžvalgas galite peržiūrėti keliais būdais:
- Peržiūrėkite paskyros įžvalgas tiesiogiai per Instagram per Settings > Insights.Nuorodą į įžvalgas taip pat galite matyti savo paskyros puslapyje (Insights mygtukas arba View professional resources > View Insights).
- Atskiros nuotraukos ar istorijos įžvalgos prieinamos paspaudus ant kiekvienos jų ir suradus nuorodą View Insights.
- Savo facebook ir Instagram profilius galite sekti ir lyginti per business.facebook.com.
Pasidalinimų skaičius yra top reitingavimo signalas Instagramo algoritmui. Laikas, praleistas su jūsų turiniu, taip pat svarbus. O štai patiktukai (širdutės) turi mažiau reikšmės. Todėl žiūrėdami į analitiką, daugiausiai dėmesio skirkite susidomėjimo, pasidalinimų ir komentarų sekimui.
Įžvalgose taip pat galėsite matyti savo auditorijos gyvenąmąją vietą, peržiūrų laiką, išsigryninti pomėgius ir įpročius. Ši informacija padės susiplanuoti, kaip vystyti turinį: pavyzdžiui, kokias naujienas dėti ar kada skelbti pranešimus, kad naujienų lauke atsiradusią nuotrauką pastebėtų daugiausiai žmonių.
8. Kaip surinkti sekėjų Instagrame
Kai tenka grumtis su milijonais kitų paskyrų paieškoje dėl geresnio paskyros matomumo, naivu tikėtis, kad vien iš paieškos pavyks susirinkti sekėjus. Dažniausiai Instagram auditoriją išaugina kitos strategijos:
<h4Rekomendacijos
Norėdami, kad apie juos kalbėtų, verslai skatina savo klientus palikti atsiliepimus apie jų prekes. Sėkmės atveju apie jų gaminius kalba ir verslus tagg‘ina klientai. Tada jums tereikia padėkoti ir/ar pasidalinti laimingo kliento pranešimu savo istorijoje.
Aktyvus dalyvavimas
Kai kurie mėgina užsiauginti sekėjų būrį patys aktyviai sekdami, komentuodami ir dalyvaudami kitų paskyrose. Čia, žinoma, reikia laikytis paskyros taisyklių ir gero tono reikalavimų. T.y. kitų paskyrose nebrukti savo reklamų; nerašyti beasmenių komentarų, kad jūsų nepalaikytų botu; komentuoti į temą.
Bendradarbiavimas
Bendradarbiaujant su verslais, kurie panašūs į jus, galima pasiekti abiem pusėm naudingų rezultatų. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad kuriate sukneles, o jūsų pažįstamas – batus. Jei kartu darote fotosesiją, modelis dėvi abiejų jūsų gaminius. Todėl, kai dedate fotosesijos nuotraukas į Instagram‘ą, abiem pusėm naudinga fotografijoje pažymėti visų gaminius ir jų kūrėjų paskyras, taip pat ir modelį bei fotografą. Šią strategiją galima plėsti: kartu daryti tiesiogines transliacijas, kelti į istorijas ir t.t.
Influenceriai
Influenceriai – tai žmonės, kurie turi sukaupę tam tikrą sekėjų kiekį. Kai kurie iš jų užsidirba iš savo paskyros reklamuodami arba komentuodami verslų prekes ir paslaugas.
Didieji influenceriai turi milijonines auditorijas, todėl vargu, ar juos pasieksite. Tačiau sparčiai populiarėjantys mikroinfluenceriai (10 000-100 000 sekėjų) ir nanoinfluenceriai (iki 10 000 sekėjų) gali tapti jūsų marketingo strategijos dalimi. Tuolab, kai pastaruoju metu vis pastebima, jog mažieji influenceriai yra efektyvesni nei didieji.
Kiek kainuoja influencerių pranešimai? Pasaulinėje rinkoje pasiryžkite mokėti apie 10 Eur už 1000 sekėjų. Žinoma, kartais galima susitarti ir kitaip – tarkime nusiųsti gaminius, kad juos išbandytų ir pakomentuotų (tokiu atveju gausite nuoširdesnių įvertinimų).
9. Megzkite dialogą savo paskyroje
Sekėjų dėmesio išlaikymas ne ką mažiau svarbus nei jų gavimas. Stebėti, kaip pamažu traukiasi paskyros sekėjų gretos – liūdna, nes tai aiškus ženklas, kad neatitikote jų susikurtų lūkesčių. Tam, kad šito pamatyti netektų, rūpinkitės savo auditorija.
- Skatinkite diskusiją. Kuo daugiau Instagram vartotojų prakalbinsite, tuo daugiau dėmesio bei į paskyrą grįžtančių sekėjų sulauksite.
- Neignoruokite komentarų. Kai kažkas jus komentuoja, atrašykite, kai klausia – atsakykite (pilnu sakiniu, o ne patiktuku).
- Gyvi video. Reguliariai palepinkite sekėjus gyvomis video transliacijomis, klausimų-atsakymų žaidimais, konkursais.
Tiesa, šie metodai pasiteisina tik tada, kai dar turite ką skatinti. Todėl jei jūsų Instagram’o paskyroje švilpauja vėjai, verta luktelti su gyvais chat’ais ar konkursais ir tiesiog grįžti prie sekėjų rinkimo strategijų.
10. Nukreipkite sekėjus tinkama linkme
Didelis sekėjų būrys dar toli gražu nereiškia, kad jūsų verslo tikslai juda įgyvendinimo link. Jei pastebite, kad sekėjų tik daugėja, tačiau jie nedaro to, ko trokštate, verta permąstyti, kur problema. Galbūt jūsų tikslinė auditorija ir sekėjų grupės nesutampa? O gal jūsų sekėjams nėra aišku, ko iš jų norite?
Jei tikslinės grupės sutampa, tada išanalizuokite savo paskyrą ir patikrinkite, ar joje aiškiai matomos nuorodos į jūsų tikslą – call to action – mygtukai.
Call to action
Call to action mygtukas yra trumpas ir aiškus raginimas atlikti tam tikrą veiksmą – pirkti, užsisakyti, aplankyti puslapį, sužinoti daugiau ir panašiai. Jį galima įterpti daugybėje skirtingų Instagram vietų (po biografija, reklamose, istorijose) kaip paspaudžiamą ikonėlę. Jei call to action paskyroje nėra ir sekėjas vienu mygtuko paspaudimu negali nueiti „tinkama“ linkme, tada žymiai mažiau šansų, kad jis tą kelią susiras pats.
WWW
Vienintelė vieta, kur Instagram‘e šiuo metu galite įdėti veikiančią nuorodą – jūsų kontaktų laukelis. Išnaudokite šį lauką protingai, prisimindami savo tikslus. Ar nuoroda nukreips į jūsų elektroninės parduotuvės pagrindinį puslapį? O gal į naujos kolekcijos puslapį? Ar į artėjantį renginį? Spręskite jūs.
11. Planuokite ir automatizuokite
Greičiausiai Instagram’as nėra vienintelis socialinis tinklas, kurį naudos jūsų verslas ir tikrai ne vienintelis jūsų darbas. Tad tam, kad per dieną jam neiššvaistytumėte pusę darbo laiko, planuokite savo pranešimus iš anksto: į komunikacijos kalendorių įtraukite turinio juodraščius pagrindinėms šventėms, pasižymėkite naujų produktų išleidimo datas.
Internete gausu komunikacijos planavimą ir skelbimą palengvinančių įrankių: nuo smulkių apps‘ų iki didelių, visai socialinių tinklų komunikacijai skirtų programų.
12. Reklama Instagrame
Vis rečiau naujas socialinius tinklų paskyras pavyksta įsukti be reklamos, todėl greičiausiai ir jūs susidursite su Instagam ads. Jei esate naujokai, reklamas užsakinėkite tada, kai profilyje jau turėsite bent dešimt nuotraukų.
Ar reklama Instagram‘e reikalinga? Tikrai taip, jei norite, kad jus pamatytų daugiau žmonių. Tačiau ar ji atsiperka – dar klausimas, nes norėdami pasiekti savo rezultatų galite išleisti ne vieną dešimtį eurų.
Kaip reklamuoti įrašą tiesiogiai per Instagram?
Po kiekvienu Instagram‘o įrašu (ar istorija) matote galimybę jį pareklamuoti – Promote.
-
-
- Paspaudus ant šio pasiūlymo jus nukreipia į reklamos planavimo skyrių, kuriame pasirenkate reklamos tikslą: nukreipimą į paskyrą, į internetinę svetainę arba į žinučių skiltį.
- Kitas žingsnis – tikslinės grupės apibrėžimas. Galite pasirinkti automatinį nustatymą (kai tikslinė grupė parenkama pagal jūsų sekėjus) arba pasirinkti savo (Create your own) – t.y. apibrėžti reklamos pasiekiamumą pagal vietovę, interesus, demografiją.
- Pavyzdyje apačioje nurodyta itin apibrėžta auditorija: nedideliame mieste gyvenančios suaugusios moterys, kurioms patinka vizualiniai menai.
- Toliau – biudžeto ir reklamos kampanijos ilgio nustatymas. Priklausomai nuo pinigų, kuriuos skirsite reklamai ir jos laiko truksmės, šiame skirsnyje keisis ir jūsų numatomos auditorijos pasiekiamumo rodiklis (Estimated reach).
- Numatę reklamos trukmę ir kaštus, galiausiai esate nukreipiami į review langelį, kuriame susumuota jūsų užsakymo informacija. Jei ji tinka, paspaudę Create Promotion patvirtinate reklamą.
Kaip sukurti Instagram reklamos kampaniją per facebook business
-
- Nueikite business.facebook.com ir pagrindiniame meniu susiraskite Reklamos skyrelį. Čia galite pasirinkt greitąjį būdą – Sukurti reklamą – arba pereiti į Reklamos vadybininko skiltį. Kadangi Reklamos vadybininkas turi daugiau funkcijų, mes spaudžiame ant reklamos vadybininko.
- Reklamos vadybininko skiltyje matote visas savo buvusias kampanijas. Čia taip pat galite sukurti naują kampaniją arba atnaujinti seną kampaniją. Paspauskite Kurti naują kampaniją.
- Iššokusiame langelyje pasirinkite tokį reklamos tikslą, kuris palaiko reklamos funkciją per Instagram‘ą (peržiūrėkite pilną tikslų sąrašą).
- Įrašę reklaminės kampanijos pavadinimą, pereikite prie New Ads set skilties. Pasirinkite kampanijos dienos biudžetą, pradžios laiką ir/ar pabaigos datą. Tada apibrėžkite auditoriją (panašiai kaip praėjusiame pavyzdyje).
- New Ad set skiltyje suraskite Placement kategoriją. Pasirinkite platformą, kurioje reklamuositės (šiuo atveju – Instagram) ir nurodykite vietas, kuriose reklamuosite.
- Pereikite prie New Ad skilties. Nurodykite reklamos pavadinimą.
- Ad Setup skiltyje pasirinkite reklamos formatą – čia galite kurti naują reklamą nuo nulio arba naudote jau paskelbtą įrašą. Priklausomai nuo to, kaip esate pasiruošę, pasirinkite jums tinkamą variantą.
- Kai reklama jau paruošta, skelbkite įrašą.
13. Vietoje pabaigos: sekite naujienas
Socialiniuose tinkluose reguliariai atsiranda vis nauji trendai – temos ar problemos, kurias populiaru sekti, aptarti, paminėti. Nevenkite jų, nes tai – galimybė naujiems vartotojams jus atrasti. Jei jau turite komunikacijos planą, karts nuo karto įtraukti spontanišką pranešimą tikrai neužims tiek daug laiko.
Kaip ir visos skaitmeninės platformos, taip ir Instagram nuolat atsinaujina. Šiemet prioritetai – e-komercija ir reels. Tačiau veikiausiai tų pačių metų eigoje atsiras naujų įrankių, kurie padės jūsų verslui iškilti. Todėl neužsisedėkite vienoje vietoje: reguliariai sekite Instagram naujienas, kad pasinaudotumėte jomis laiku.
-