Esu BureBure prekės ženklo įkūrėja Inga Samušienė. Jau daugiau nei dešimtmetį parduodu tradiciniu būdu veltą avalynę Etsy platformoje.Vienas mano verslą ilgiausiai varginusių iššūkių buvo siekis, kad ekrane matomas daiktas fiziškai atsidurtų pas jo gavėją kiek įmanoma greičiau. Dalinuosi savo patirtimi, kokia didelė yra express siuntimo įtaka kalėdinei prekybai Etsy platformoje.

Atnaujinta 2021-01-12

Norėdama sėkmingai parduoti produkciją užsienio rinkose (JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje), įvertinau savo elektroninę parduotuvę vartotojų akimis. Pamėginau į krepšelį įsidėti prekę, patikrinti apmokėjimo, siuntimo, grąžinimo sąlygas ir siuntimo trukmę.

Palyginau save su kitais pardavėjais didžiausiose pardavimo platformose, tokiose kaip Amazon ar Etsy. Tada supratau, kad konkuruoje ne vien prekėmis, bet ir pristatymo sąlygomis, o mano pasirinkti pardavimo metodai neveiksmingi tose rinkose, į kurias orientuojuosi. Tuo metu siunčiau prekes į užsienį pašto siuntomis, kurios tenkina privačių vartotojų poreikius, bet tikrai ne verslo.

Kaip keitėsi kalėdiniai pardavimai taikant express siuntimą

Daugybė e-komercijos verslų iš Lietuvos gruodžio antrą savaitę turi baigti prekiauti Kalėdų prekėmis. Taip yra todėl, kad prekes išsiuntus paštu, jie fiziškai nebepasiektų gavėjų prieš šventes.

Žemiau pateiktas grafikas – mano sėkmingai Etsy platformoje prekiaujančios parduotuvės metiniai bei gruodžio mėnesio pardavimai. Viršutinėse grafose matyti, kaip jie keičiasi netaikant express siuntimo(2012 m.), o apatinėje – jau taikant express siuntimo galimybę.(2013 m.)

untitled-1Lyginant skirtumus matyti, jog siųsdama  paštu kasmet prarasdavau kone visą užsakymų mėnesį, kai vyko didžiausi pardavimai. Prekyba stodavo gruodžio mėnesio pradžioje, kai JAV rinkoje intensyvus pirkimas prasidėdavo tik antrąją gruodžio savaitę.

Įdiegus express siuntimo paslaugas (t.y. galimybę pristatyti prekę per 1-5 darbo dienas,nuo durų iki durų) gruodis tapo pelningesnis nei lapkritis. Intensyvumo piką pardavimai pasiekė gruodžio viduryje, o sumažėjo tik prieš pat šventes.

Vėlesniais metais buvo matyti tos pačios tendencijos – gruodžio mėnesio antrąją-trečiąją savaitėmis prekyba buvo intensyviausia.

Kodėl bijoma express siuntimo?

Tačiau jei express siuntimo privalumai tokie aiškūs, kodėl didžioji dalis mūsų vis dar siunčia gaminius paštu? Mano rankdarbių verslas yra vidutinis, todėl puikiai žinau apie trukdžius norint gauti palankias siuntimo sąlygas tarpautinėse siuntų gabenimo įmonėse.

Smulkus verslas nesugeba užtikrinti stabilaus siuntų skaičiaus, todėl derybose dėl kainų turi nusileisti. Didelės express siuntimo kainos užkerta kelia jo taikymui.

Dar labiau nepasiseka tiems, kurie turi pradedančiųjų verslo statusą – užsiima individualia veikla ar veikia pagal verslo liudijimą – jie neatitinka tarptautinių siuntėjų taikomų reikalavimų, tad net negali pretenduoti į express siuntimo galimybę.

Būtent dėl šių priežasčių ir atsirado Siuntikas. Smulkiajam verslui – t.y. Lietuvos kūrėjams, startuoliams, amatininkams, dizaineriams – Siuntikas leidžia siųsti express siuntinius patikimiausiais kurjeriais už prieinamą kainą. Siuntikas neturi privalomos registracijos, paslėptų mokesčių; čia nesvarbu, koks klientų verslo statusas ar siuntų skaičius per mėnesį.

Be to, darbo procesus palengvina savitarna, kurioje lengva palyginti skirtingus siuntimo būdus ir kainas. Joje siuntų dokumentai generuojami automatiškai. Na o Etsy pardavėjams praverčia nemokama Etsy parduotuvės ir Siuntiko savitarnos integracija, kuri automatiškai perkelia reikalingą informaciją iš vienos platformos į kitą.

Geros prekės – dar ne viskas

Net jei parduodamos prekės tikrai patrauklios ir kokybiškos, tačiau negali pasiekti savo pirkėjo laiku, visos į gamybą įdėtos pastangos nueis veltui – klientas liks nepatenkintas. Tuo metu optimizuotas siuntimo procesas teikia ilgalaikę naudą pardavėjui: ilgina šventinės prekybos laikotarpį, gerina elektroninės parduotuvės įvaizdį, didina pasitenkinimą gaminiu ir taip – teigiamų atsiliepimų apie parduotuvę skaičių.